Servicemarknad
Mer flyt när vi förenklar för serviceteknikern
Volvohandelns Personliga Servicetekniker får Sverige att rulla. Varje år servar och reparerar de över 1 miljon bilar. För att hantera så stora volymer och samtidigt ge kunden ett personligt bemötande, krävs IT-stöd som är enkla och sparar tid. Vi har hittills lyckats kapa mer än halva administrationstiden för våra Personliga Servicetekniker. Så här gick det till.
I grund och botten har vi byggt lösningar för att skapa flyt i teknikerns arbetsdag. Vi har optimerat varje moment i deras vardag, från verkstadsbokningen, jobbet i verkstaden till utlämning av den färdiga bilen. Vi började med att ge teknikern en bra start på dagen, en god översikt av bokningarna i kalendern. Genom denna kan varje tekniker planera sitt arbete och skapa en god struktur i sin vardag. När sedan jobbet ska göras har vi strävat efter att ta bort onödig friktion. Detta har vi åstadkommit genom att skapa enkla vägar genom systemet, som ger färre klick och är lätt att lära sig. Att ge våra tekniker mer tid för kunden och bilen. Det är vår mission. Och arbetet med att förenkla fortsätter.